1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ A VYMEZENÍ POJMŮ
- 1.1 „Společnost CineStar” je obchodní společnost CineStar s.r.o., se sídlem Radlická 3185/1c, Smíchov, 150 00, Praha 5, IČ: 26435675, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 81978.
- 1.2 Společnost CineStar provozuje multikina na adresách:
- CineStar Hradec Králové, Brněnská 23a, Hradec Králové
- CineStar Ostrava, Novinářská 6c, Ostrava
- CineStar České Budějovice Čtyři Dvory, Milady Horákové 1498, České Budějovice
- CineStar Olomouc, Pražská ul. 255/41, Olomouc
- CineStar Plzeň, Písecká 972/1, Plzeň
- CineStar Pardubice, Nám. Republiky 1400, Pardubice
- CineStar Mladá Boleslav, třída Václava Klementa 1459, Mladá Boleslav
- CineStar Jihlava, Hradební 1/5440, Jihlava
- CineStar Liberec, České Mládeže 456, Liberec
- CineStar Anděl, Radlická 3179/1E, Praha 5 – Smíchov
- CineStar Černý Most, Chlumecká 765/6, Praha 9
- CineStar Opava, U Fortny 49/10, Opava
- CineStar České Budějovice IGY Centrum, Pražská tř. 1247/24, České Budějovice
- (dále jen „provozovna” nebo „multikino”)
- 1.3 „Zákazník” je subjekt, který se Společností CineStar uzavřel kupní smlouvu na vstupenku nebo e-vstupenku na filmové nebo jiné představení provozované Společností CineStar přímo v provozovně Společnosti CineStar, přes internet na stránkách www.cinestar.cz nebo prostřednictvím mobilní aplikace CineStar.
- 1.4 „Běžná vstupenka” je vstupenka, kterou Zákazník obdrží při platbě na pokladně multikina anebo v prodejním kiosku.
- 1.5 „E-vstupenka” je vstupenka vybavená QR kódem nebo číselným kódem (SMS), kterou zákazník obdrží ve formátu PDF pro vytištění nebo mu bude zaslána na mobilní telefon ve formě SMS, případně ji obdrží do mobilní aplikace CineStar, to vždy po objednání a úhradě vstupenky přes internet.
- 1.6 „aplikací CineStar” se pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek rozumí aplikace provozovaná Společností CineStar určená pro mobilní zařízení s operačními systémy Android a IOS, v rámci které lze uskutečnit rezervace anebo nákupy vstupenek.
- 1.7 „prodejním kioskem CineStar“ se pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek rozumí zařízení umístěné v prostoru anebo mimo prostory multikin CineStar vybavené speciální aplikací pro prodej běžných vstupenek a e-vstupenek.
- 1.8 Zákazník, který koupí vstupenky v multikině nebo přes internet na stránkách www.cinestar.cz, prostřednictvím mobilní aplikace CineStar nebo prodejního kiosku CineStar, souhlasí s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, které jsou pro obě strany závazné. Rozhodující je verze všeobecných obchodních podmínek platná v den provedení platby kupní ceny vstupenky.
- 1.9 Tyto všeobecné obchodní podmínky též informují Zákazníka – spotřebitele o jeho právech vyplývajících ze smlouvy a z právních předpisů na ochranu spotřebitele.
2. ZAKOUPENÍ VSTUPENKY
- 2.1 Zákazník může zakoupit běžné vstupenky do multikina provozovaného Společností CineStar na pokladně v multikině nebo prostřednictvím prodejního kiosku CineStar a zaplatit je po předchozí internetové rezervaci nebo bez předchozí internetové rezervace v hotovosti (vyjma prodejního kiosku CineStar) nebo platebními kartami, poukázkami vydávanými Společnosti CineStar, případně prostřednictvím poukázkových benefitních systémů pro kulturní akce, v rámci kterých jsou poskytovány služby Společnosti CineStar. Aktuální seznam přijímaných platebních karet a poukázkových benefitních systémů umožňujících čerpání služeb Společnosti CineStar je uveden na www.cinestar.cz.
- 2.2 Zákazník může zakoupit e-vstupenky do multikina provozovaného Společností CineStar přes internet prostřednictvím internetových stránek www.cinestar.cz, prostřednictvím mobilní aplikace CineStar anebo prostřednictvím prodejních kiosků CineStar a zaplatit platebními kartami, online platebními systémy, poukázkami vydávanými Společnosti CineStar, případně prostřednictvím poukázkových benefitních systémů pro kulturní akce, v rámci kterých jsou poskytovány služby Společnosti CineStar. Aktuální seznam přijímaných platebních karet a poukázkových benefitních systémů umožňujících čerpání služeb Společnosti CineStar je uveden na www.cinestar.cz.
- 2.3 Uvedená kupní cena běžné vstupenky anebo e-vstupenky může zahrnovat manipulační poplatky a může být interně rozčleněna na jednotlivé cenové složky dle oprávněných požadavků Společnosti CineStar, filmových distributorů a dodavatelů souvisejícího zboží a služeb. Zákazníkovi je vždy sdělena konečná nabídková cena, která v souladu s § 13 zákona č. 526/1990 Sb. zahrnuje veškeré daně, poplatky a jiná obdobná peněžitá plnění. Rozpis celkové kupní ceny na jednotlivé cenové složky je uveden na příslušném daňovém dokladu.
- 2.4 Běžné vstupenky a e-vstupenky zakoupené jakýmkoliv způsobem nelze stornovat.
3. NÁKUP A PLATBA VSTUPENEK ZAKOUPENÝCH PŘES INTERNET (e-vstupenka)
- 3.1 Koupit e-vstupenku lze nejpozději 30 minut před začátkem požadovaného představení. Poté může Zákazník koupit pouze běžnou vstupenku na pokladně multikina.
- 3.2 Při nákupu e-vstupenek lze prostřednictvím jedné transakce zakoupit vstupenky na více představení. Na každé představení lze zakoupit v jedné transakci maximálně 6 vstupenek.
- 3.3 Po kompletním vyplnění objednávky e-vstupenky se Zákazníkovi zobrazí celková kupní cena, kterou je Zákazník povinen uhradit. Uvedená kupní cena je cenou aktuální pro objednaná představení, tato cena obsahuje DPH a je cenou konečnou, tj. včetně případných poskytovaných slev. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „ZAPLATIT“. Údaje uvedené v objednávce jsou Společností CineStar považovány za správné.
- 3.4 Následně po uzavření objednávky e-vstupenky je Zákazník přesměrován do zabezpečené platební brány příslušného platebního systému, prostřednictvím které provede úhradu.
- 3.5 Zákazník prostřednictvím platební brány zadá veškeré údaje potřebné pro úhradu kupní ceny požadované vstupenky.
- 3.6 Společnost CineStar nenese odpovědnost za průběh platby v platební bráně.
- 3.7 Po úhradě kupní ceny e-vstupenky a úspěšném dokončení objednávky bude Zákazníkovi ze systému Společnosti CineStar zaslána emailová zpráva, která obsahuje údaje o zakoupených e-vstupenkách. Tato emailová zpráva nenahrazuje běžnou vstupenku nebo e-vstupenku.
- 3.8 Po provedení platby prostřednictvím brány je Zákazník přesměrován zpět na stránky nebo do aplikace společnosti CineStar, kde zvolí způsob převzetí e-vstupenky. Na stránkách ww.cinestar.cz může zvolit formu zobrazení e-vstupenky ve formátu PDF a její následné vytištění anebo po zadání příslušných údajů zaslání e-vstupenky na svůj mobilní telefon ve formátu SMS. Lze zadat převzetí stejné e-vstupenky oběma způsoby. V případě nákupu e-vstupenky prostřednictvím mobilní aplikace CineStar je e-vstupenka automaticky doručena do mobilní aplikace CineStar. V případě, že v mobilní aplikaci CineStar dojde k přerušení návratu z platební brány, není objednávka dokončena, a i přes stržení platby z účtu uživatele nebude e-vstupenka do mobilní aplikace CineStar doručena. V případě nákupu vstupenky prostřednictvím prodejního kiosku CineStar je možné po zadání příslušných údajů zaslat e-vstupenku na svůj mobilní telefon ve formátu SMS.
- 3.9 V případě, že zákazník opomene zvolit jakoukoliv formu převzetí e-vstupenky a opustí stránku s volbou možností, může následně e-vstupenku v tištěné formě získat po opětovném přihlášení do systému na stránkách www.cinestar.cz pod stejným uživatelským jménem a heslem z přehledu svých objednávek nebo prostřednictvím mobilní aplikace CineStar po přihlášení pod stejným uživatelským jménem a heslem. E-vstupenky jsou rovněž obsaženy v potvrzujícím e-mailu objednávky.
- 3.10 V případě, že zákazník zadá chybné údaje nebo se vyskytnou technické problémy na straně poskytovatele internetových či telekomunikačních služeb, neručí Společnost CineStar za nedoručení e-vstupenky ve formě SMS zprávy.
- 3.11 QR kódy nebo číselné kódy na e-vstupence lze sejmout čtecím zařízením pouze jednou, tzn., že při jakémkoliv dalším předložení kódu v podobě tištěné nebo SMS v mobilním telefonu nebude k takto předložené e-vstupence přihlíženo a nebude povolen vstup do multikina, a to bez ohledu na to, kdo výše uvedené e-vstupenky předloží
- 3.12 Společnost CineStar není odpovědná za jakékoliv obtíže způsobené neoprávněným použitím nebo zkopírováním e-vstupenky. Její padělání je trestné. E-vstupenka se rovněž stává neplatnou, jestliže z ní nejsou patrné údaje potřebné pro její kontrolu nebo byla pozměněna dodatečnými úpravami.
- 3.13 Při koupi zlevněné e-vstupenky (studentská, ZTP atd.) je nutné při vstupu kontrole vstupenek předložit platný doklad opravňující držitele ke slevě. Pokud Zákazník nepředloží platný doklad, je povinen doplatit rozdíl mezi zlevněnou vstupenkou a standardní cenou vstupenky osobně na pokladně multikina před vpuštěním do kinosálu.
- 3.14 V případě nákupu e-vstupenky nelze od nákupu odstoupit postupem dle § 1829 občanského zákoníku, tzn. nelze v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku využít možnost odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez uvedení důvodu, neboť se jedná o smlouvu o využití volného času a plnění je poskytováno v určeném termínu nebo době. Zákon v takovém případě neposkytuje zákazníkovi možnost od smlouvy uvedeným způsobem odstoupit.
- 3.15 Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při objednávce e-vstupenky. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Zákazník sám. Za internetové, resp. telefonické spojení se Společností CineStar nejsou účtovány žádné zvláštní příplatky a použijí se standardní sazby operátora Zákazníka.
4. INTERNETOVÁ REZERVACE VSTUPENEK
- 4.1 Společnost CineStar umožňuje Zákazníkovi provedení internetové rezervace vstupenek na vybraná představení dle svého uvážení prostřednictvím internetových stránek www.cinestar.cz anebo prostřednictvím aplikace CineStar.
- 4.2 V případě provedení internetové rezervace vstupenek Zákazník volí požadované představení, jeho čas a konkrétní místa v sále. Dále volí cenovou kategorii požadované vstupenky. Při volbě zlevněné cenové kategorie (studentská, ZTP atd.) je nutné na pokladně při vyzvednutí rezervace, resp. při kontrole vstupenky předložit platný doklad opravňující držitele ke slevě. Pokud Zákazník nepředloží platný doklad, je povinen doplatit rozdíl mezi zlevněnou vstupenkou a standardní cenou vstupenky.
- 4.3 Zákazník po provedení rezervace obdrží e-mailovou zprávu, která obsahuje unikátní číslo provedené rezervace. Tato emailová zpráva je zaslána i v případě rezervace prostřednictvím mobilní aplikace CineStar. Zákazník po příchodu na pokladnu multikina nahlásí číslo své rezervace. Na jejím základě obsluha pokladny zákazníkovi prodá příslušné rezervované vstupenky. Úhradu vstupenky lze uskutečnit prostřednictvím mobilní aplikace CineStar nebo prostřednictvím prodejního kiosku CineStar.
- 4.4 E-mailová zpráva, kterou zákazník obdrží po uzavření internetové rezervace, rovněž obsahuje informaci o konečném termínu k vyzvednutí vstupenek před začátkem představení. V případě, že zákazník si vstupenky nevyzvedne dle těchto pokynů, je Společnost CineStar oprávněna je prodat jinému zákazníkovi.
- 4.5 Společnost CineStar není zodpovědná za chybné údaje zadané zákazníkem při uzavírání internetových rezervací (datum, čas, představení, místa v sále).
- 4.6 Zákazník může nalézt informace o provedené rezervaci v mobilní aplikaci CineStar. Prostřednictvím této aplikace lze také rezervaci uhradit a získat platné vstupenky. Uložení informace o rezervaci do mobilní aplikace CineStar nezbavuje zákazníka možnosti úhrady této rezervace na pokladně příslušného multikina anebo prostřednictvím prodejního kiosku CineStar. Pokud je rezervace zrušena či změněna ze strany zákazníka nebo společnosti CineStar, nebo uplyne-li stanovená lhůta pro úhradu rezervace, stává se záznam o rezervaci uložený v mobilní aplikaci CineStar neplatným a případná úhrada bude aplikací nebo prodejním kioskem CineStar zamítnuta. Rezervaci lze prostřednictvím mobilní aplikace CineStar nebo prodejního kiosku CineStar uhradit pouze podporovanými platebními metodami. Prostřednictvím mobilní aplikace CineStar nelze uhradit rezervace obsahující jiné položky, než vstupenky (např. věrnostní kartu CineStar).
5. OSTATNÍ PODMÍNKY
- 5.1 Zákazník dokládá při kontrole vstupenek buď platnou běžnou vstupenku, e-vstupenku ve formátu PDF zobrazenou v mobilním telefonu, e-vstupenku ve formě SMS v mobilním telefonu, e-vstupenku v mobilní aplikaci CineStar či tištěnou e-vstupenku z PDF souboru. Kódy vstupenky budou při vstupu zkontrolovány čtecím zařízením.
- 5.2 Zákazník je oprávněn se usadit pouze na místo určené vstupenkou.
- 5.3 Platnou vstupenku je Zákazník povinen mít k dispozici po celou dobu návštěvy multikina. V případě ztráty vstupenky kdekoliv v placené zóně multikina může být Zákazník požádán o opuštění prostor multikina bez jakékoliv náhrady.
- 5.4 Zakoupením běžné vstupenky nebo e-vstupenky Zákazník souhlasí s dodržováním Návštěvního a provozního řádu po celou dobu pobytu v prostorách multikina. Návštěvní a provozní řád je vyvěšen vždy v prostorách multikina.
- 5.5 Veškeré ceny nabízeného zboží v ceníku občerstvení jsou uváděny včetně DPH v zákonné výši.
- 5.6 Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- 5.7 Zákazník si je vědom toho, že Společnost CineStar neodpovídá za jeho zdravotní stav vyvolaný nebo způsobený účastí na příslušném představení.
- 5.8 Zákazník se dále neodvolatelně vzdává nároku na náhradu jakékoliv újmy (škody), kterou může mít nebo na kterou bude mít právo, smluvně či bezesmluvně, za jakýkoli druh újmy (škody), kterou utrpí přímo či nepřímo, a to ať formou tělesné újmy, škody na majetku, ztráty pracovní schopnosti, nebo bolesti a utrpení z důvodu nebo v důsledku jeho účasti na příslušném představení. Toto vzdání se nároku a zproštění od odpovědnosti poskytuje ve prospěch Společnosti CineStar a všech jejich zástupců, agentů a subdodavatelů a všech dalších osob účastnících se představení aktivně nebo jako diváci.
- 5.9 Zákazník dále bere na vědomí, že veškeré aktivity a jednání v místě konání představení, které dle jejich povahy nelze podřadit pod účast na představení, jsou jeho soukromou záležitostí. Za takové jednání a jeho případné následky nenese Společnost CineStar žádnou odpovědnost.
6. NÁKUP DÁRKOVÝCH POUKAZŮ
- 6.1 Zákazník může zakoupit dárkový poukaz do multikina provozovaného Společností CineStar na pokladně v multikině (tištěný poukaz), přes internet na stránkách www.cinestar.cz nebo prostřednictvím aplikace CineStar (e-poukaz) a zaplatit ho v hotovosti, přijímanými platebními kartami anebo dalšími akceptovanými platebními metodami.
- 6.2 Dárkové poukazy vydané Společností CineStar nelze vyměnit za peníze.
- 6.3 V případě nákupu dárkového poukazu nelze od nákupu odstoupit postupem dle § 1829 občanského zákoníku, tzn. nelze v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku využít možnost odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez uvedení důvodu, neboť se jedná o smlouvu o využití volného času a plnění je poskytováno v určeném termínu nebo době. Zákon v takovém případě neposkytuje zákazníkovi možnost od smlouvy uvedeným způsobem odstoupit. Dárkové poukazy tedy nelze stornovat.
7. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- 7.1 Informace o zpracování osobních údajů naleznete v samostatných Podmínkách zpracování osobních údajů.
8. REKLAMAČNÍ PODMÍNKY
- 8.1 V případě, že Zákazníkovi bude po provedení platby vstupenek pomocí platební karty nebo prostřednictvím jiných platebních systémů na pokladně multikina, při nákupu v na stránkách www.cinestar.cz anebo v aplikaci CineStar odečtena z jeho účtu částka v nesprávné výši, je Zákazník oprávněn tuto skutečnost reklamovat pouze u banky, která vydala platební kartu, kterou Zákazník použil k platbě za vstupenky, resp. u poskytovatele jiného platebního systému, prostřednictvím něhož úhrada vstupenky proběhla.
- 8.2 Dojde-li ke zrušení představení z důvodů majících charakter vyšší moci (technická závada, živelní pohroma) nebo z důvodů nutné organizační změny v programu, na které si zákazník již zakoupil běžnou vstupenku nebo e-vstupenku, bude Zákazníkovi poskytnuta náhrada formou poukázky nebo e-poukázky na jiné představení.
- 8.3 Zákazník je oprávněn reklamovat zboží zakoupené u pultu prodeje občerstvení za těchto podmínek:
- Návštěvník může uplatnit reklamaci na prodávané zboží z důvodu nesprávné míry a hmotnosti, a to pouze bezprostředně po zakoupení a před ochutnáním nápoje nebo jídla nebo v případě špatné kvality a teploty jídla ihned po ochutnání.
- Na žádost Návštěvníka je obsluha povinna překontrolovat správný objem nápoje pomocí kalibrovaného odměrného válce nebo správnou hmotnost nebaleného zboží pomocí kalibrované váhy.
- V případě nesprávného účtování cen nabízeného zboží je návštěvník oprávněn uplatnit reklamaci pouze ihned při placení.
- Návštěvník je povinen si zkontrolovat zboží při zakoupení na pokladně, v případě obdržení jiného zboží ihned upozorní obsluhu, na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
- Vrácené peníze si návštěvník přepočítá ihned u pokladny, na pozdější reklamace nebude brán zřetel.
- Nebalené výrobky jsou určeny k přímé spotřebě návštěvníkem nebo ke spotřebě dle expiračního data uvedeného výrobcem na původním obalu. Provozovatel dodržuje požadavky HACCP a hygienické požadavky vydané výrobcem, popř. dovozcem potravinových výrobků.
- Provozovatel nezodpovídá za nesprávně uvedené míry na nápojových kelímcích a jiných obalech pro nebalené potraviny. Nápojové kelímky a jiné obaly přebírá od výrobce, distributora.
- 8.4 Zákazník je oprávněn reklamovat dárkové poukazy pouze tehdy, pokud nebude dárková poukázka z jakýchkoliv důvodů způsobilá k nákupu vstupenek či občerstvení u pokladny multikina. Vadná dárková poukázka bude Zákazníkovi vyměněna za funkční dárkovou poukázku, a to bezprostředně po uplatnění reklamace.
9. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ
- 9.1 V případě sporu mezi Společností CineStar a Zákazníkem, spotřebitelem, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, se může Zákazník obrátit se svým nárokem na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz
- 9.2 Zákazník, který je spotřebitelem, může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Podání návrhu i následná účast při mimosoudním řešení sporu je pro Zákazníka zdarma, přičemž veškeré případné náklady vzniklé v souvislosti s mimosoudním řešením sporu nese každá strana samostatně.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- 10.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné pro všechny obchodní případy uzavírané mezi Společností CineStar a Zákazníkem.
- 10.2 Společnost CineStar si vyhrazuje právo tyto Všeobecné obchodní podmínky kdykoli změnit. Jejich změnu a její účinnost Společnost CineStar zveřejní vhodným způsobem na svých internetových stránkách www.cinestar.cz a v místě prodeje vstupenek.
- 10.3 Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Toto znění Všeobecných obchodních podmínek nabylo účinnosti dne 1.6.2025
V Praze dne 1.6.2025